jueves, 7 de enero de 2010

SUITZAKO JAK-A

A) ULERMENA:
1. 1994ko martxoaren 12an abiatu zen,Suitzatik eta 2001eko ekainean iritzi zen, Suitzan ere.
2. Afriketara joan baino lehen Ameriketatik ibili zen.
3. Bizikletaz bidaiatzen zen mundo osotik jendea ezagutzen.
4.Hau esan nahi du jendea beti iritsi interesgarriak dituedala eta entzun behar da jendeari.


B) GAIA ETA LABURPENA:

  • Gaia da nola pertsona batek bere bizikletarekin lagunduta mundura bulta eman du.
  • Masthalerrek Suitzako gizon bat pentsatu zuen Japoniara joatea, baina manera berezi batekin, bizikletaz. Gizon honek kontinente guztietatik pasatu zuten eta bera esaten zuen nola jendea indarra asko ematen zuen beti. Zazpi urte geroago Marthalarrek bueltatu zuen Suitzara.

C) MOLDATU ESALDIAK:
1. Marthalerrek bufaloren itxura zuen, beraz, tibetarrek jak izena eman zioten.
2. Bizikletaz mugitzen zen, halaber, lau kontinente zeharkatu zituen.
3. Alaskara halere Lurmutur Hirira joan zen.
4. Jendeak gauza asko eman zizkion, ordea,berak jendeari jaso zuenaren zati txiki bat baino ez zion eman.


D) IDAZLANA:

Marthalarren egin duena nire ustez oso gauza ikaragarria da. Nik ez nuke honetako bidai bat egingo kondizio honekin ezta pentsatu ere, berak bizikleta batekin joan da mundu osotik, bere lagunik ikusi ezik, familia ikusi ezik... Eta gaina ez da joan 2 edo 3 hilabete, 7 urte baizik! Honako gauzekien konturatzen gara nola mundu osoan pertsona ausarta asko dagoela eta berak egin duena pertsona gutxi egin dezakete.

Niri asko guztatzen zaizkit kirolak baina ez nuke pentsatuko inoiz bizikleta hartu eta mundutik joan, ezta pentsatu ere. Niri gustatuko litzaidake Interrail bidaia bat egin nire lagunekin batxilergoa bukatuko dudanean. Hori experientzia oso polita izan beharko da zure lagunekin 2 hilabete Europa osotik bidaiatzea trenez trenez. Herrialde askotatik Monumentuak ikusten, jendea ezagutzen, festetan egon, kultura berriak ezagutzen...

Hau prestatzeko dirua lortu beharko nuke, ez da oso gareztia baina aorratuko beharko nuke temporaldi batean. Eta honekin ez bazen ailegatzen bidaia ordaintzeko ba nire aitari dirua eskatuko nuke eta nire kabuz lana bat bilatuko nuke, udako lan txiki bat goizero. Nik uste dut ez nuela arropa asko eramango eta Europatik erosiko nuke maletan pisu gutxiago eramateko.Mobilan ere diru asko sartuko nuke nire familiari deitzeko egun guztiro gauzak kontatzeko eta beste lagun batzuei deitzeko.



No hay comentarios:

Publicar un comentario